Unikatowe Pojazdy Wojskowe – przejażdżki, imprezy, wycieczki, integracja.

 

Serdecznie zapraszam do korzystania z moich usług „transportowych” :)

Nie jest to zwykły transport, a bardzo oryginalne i charakterystyczne pojazdy wojskowe, za którymi obejrzy się każdy, kogo miniemy na drodze.

Na chwilę obecną do dyspozycji zainteresowanych, posiadam pięć różnych maszyn wraz z kierowcą:

M53/59 Praga, czyli tzw „Jesterka” (Jaszczurka) jest wynalazkiem Czechosłowackich inżynierów lat ’50. To samobieżne działo przeciwlotnicze opracowane pod koniec 1950 roku, to nic innego jak mocno zmieniony pojazd opancerzony Praga V3S, posiadający napęd na 6 kół i potężny sielnik diesela. Produkowana była w dwóch wariantach: z podwójnym działkiem przeciwlotniczym 30mm montowanym na tylnej części pojazdu (+ 900 sztuk amunicji), lub tak jak nasza wersja – W Czechosłowacji znana jako Praga PLDvK vz. 53/59 – „Ještěrka” – pojazd opancerzony do transportu piechoty i materiałów, które przewożone były w tylnej części wozu (w miejscu zdemontowanego działa, które wciąż można było zainstalować w razie potrzeby). PLDvK to skrót od „Protiletadlový dvojkanón”, czyli po prostu działo przeciwlotnicze.

Więcej o transporterze PLDvK.vz.53/59 “Jesterka”…

vw 181 (kubelwagen)1Volkswagen 181 „Kurierwagen” (w UK nazywany Trekker, w USA Thing a w Meksyku Safari) był popularnym samochodem terenowym produkowanym po II Wojnie Światowej. Wywodził się w prostej linii od sławnego wojennego Kubelwagena (czyli wersji terenowej popularnego garbusa). Wyprodukowano go w latach 1969-83 w astronomicznej liczbie ponad 90 tys. sztuk (z tego ponad 70 tys. w RFN, a pozostałe w Meksyku).

Więcej o Volkswagenie 181 „Kurierwagen”…

SdKfz-247b-1SdKfz 247 b – replika, Niemcy wyprodukowali ten pojazd w latach 1941-42 (przed wojną wyprodukowano 10 sztuk 6-cio osiowego pojazdu z oznaczeniem A). Powstało zaledwie 58 sztuk, żaden oryginał nie zachował się do dnia dzisiejszego. Istnieją tylko 4 repliki a ta jest jedyną w Polsce.

SdKfz 247 b był ciężkim uzbrojonym pojazdem terenowym – czymś na kształt dzisiejszego Hummvee :)

Zaprojektowany i wyprodukowany został przez zakłady Kruppa oraz Daimler-Benz.

Więcej o SdKfz 247…

BTR-40BTR-40, który znalazł się w mojej kolekcji i stacjonuje na codzień w Wilczym Szańcu, to radziecki kołowy transporter opancerzony o napędzie 4 x 4, opracowany i produkowany w Fabryce Samochodów im. W. Mołotowa (GAZ) w Gorki. Pojazd jest całkowicie oryginalny i posiada niemal kompletne wyposażenie wersji służącej w nieistniejącej już armii. Transporter BTR-40 był przystosowany do przewozu 2 członków załogi oraz 8 żołnierzy desantu – tyle samo osób wciąż mieści się na pokładzie podczas naszych przejazdów turystycznych :)

Więcej o transporterze BTR-40…

K750-3Motocykl K-750 produkowano w ZSRR w latach sześćdziesiątych. Był on efektem prac nad unowocześnieniem motocykla M-72. Popularna „emka” była z kolei kopią znakomitego niemieckiego jednośladu BMW R71.

Popularnie nazywany „Kaśką”, w myśl założeń konstrukcyjnych i eksploatacyjnych jest ciężkim motocyklem mogącym współpracować z wózkiem bocznym. Posiada silnik dwucylindrowy, czterosuwowy, dolnozaworowy, chłodzony powietrzem o pojemności całkowitej cylindrów 746 cm. K-750 jest następcą M-72 i odznacza się lepszymi właściwościami technicznymi.

Więcej o motocyklu K750…

W sprawie przejażdżek turystycznych po okolicach Wilczego Szańca lub obsługi i organizacji imprez – skontaktuj się ze mną, na pewno się dogadamy.